Missie

Wij bestaan uit jonge ondernemers en de frisse instelling ziet je terug in onze werkwijze. Innovatie, creativiteit en met de klant meedenken zijn aspecten welke een grote rol spelen bij het uitoefenen van de werkzaamheden en hierdoor onderscheid Merge&ice zich van haar concurrenten.

MVO* Soms is er sprake van misdruk of zijn er samples gemaakt die niet voor de verkoop is bedoelt. Alle kleding die niet verkoopbaar is, wordt gedoneerd aan Stichting de Regenboog.


Visie

Merge&ice is een bedrijf, dat niet zomaar kleding bedrukt. Wij zien elk brand als een uniek project waar wij, door de uitstekende samenwerking met de klant, het ideale (gepersonaliseerde) product leveren. Vandaar dat wij ook met trots onze slogan op alle mogelijke wijze laten zien: "Jouw idee, onze creatie". Deze slogan vertegenwoordigt de werkwijze en de visie van Merge&ice. Het woord 'jouw' kan worden gekoppeld aan een individueel concept en het woord 'onze' kan worden gekoppeld aan een samenwerkingsverband tussen de klant en Merge&ice. Wij streven naar de optimalisatie van de samenwerking met de klanten.


Historie

 

Welkom bij Merge&Ice, waar het verhaal van twee gepassioneerde broer en zus samensmelt tot een uniek avontuur in de wereld van textiel en creativiteit. De familie is al meer dan veertig jaar actief in deze sector en begon in 1986 met een confectiebedrijf en een showroom in Het Confectiecentrum, dat tegenwoordig bekendstaat als het World Fashion Centre. Sinds 2014 zijn Andy en Jas, werkzaam in deze branche. Andy richtte zich op particuliere klanten, terwijl Jas zich toelegde op zakelijke klanten.

2023 is een jaar vol veranderingen: de twee helden bundelen hun krachten en vormen een superteam met ieder zijn eigen expertise. Van concept tot aan de website, alles is vernieuwd en de focus wordt vanaf nu meer gelegd op branding. Ons doel is om ondernemers te motiveren om een trendy kledinglijn (merchandise) te starten. Hiermee val je op tussen de concurrentie, wordt er merkbekendheid gecreëerd en kunnen extra inkomsten worden gegenereerd! Wij zorgen voor de productie, levering en klantenservice, zodat de klant zich nergens zorgen over hoeft te maken.


 

Maak kennis met deze ondernemers!

 

In 2008 begon Jas met de hbo-opleiding Communicatie. De focus lag op creatieve vaardigheden, trendwatching en branding. Naarmate zij ouder werd, nam de interesse voor textielveredeling toe en hielp zij haar vader in zijn textielveredelingsbedrijf.

Medio 2014 ontwierp en bedrukte zij voor het eerst zelf een T-shirt. Niet lang daarna werd zij door jonge ondernemers benaderd om sponsorkleding te bedrukken. Zo kreeg zij onverwachts haar eerste klanten. In de tussentijd heeft haar vader haar alle kneepjes van het vak geleerd en haar gestimuleerd om als zelfstandig ondernemer te starten.
Zij werd steeds bekender in Amsterdam en werd voornamelijk benaderd door eenmanszaken en mkb met vraag naar gepersonaliseerde merchandise, sponsor- of bedrijfskleding. Door haar communicatieachtergrond wist zij de klanten niet alleen tevreden te houden maar ook verrassen. Dit uitte zich met name in mond-tot-mondreclame en het geven van aanbevelingen. Aldus werd zij ook benaderd door grote merken zoals BMW, Gemeente Amsterdam en TomTom.

 

Andy, als jonge jongen al betrokken bij het bedrukken van kleding, leerde de vak kennen op een jonge leeftijd door zijn vader. Hij was altijd enthousiast om te helpen, waarbij hij zich voornamelijk richtte op de simpelere taken. Het begon bij het bedrukken van kleding voor zijn eigen voetbalteam tot aan het creëren van unieke ontwerpen voor vrienden, dit waren momenten waarop zijn liefde voor de kunst van het bedrukken van kleding groeide.
Naarmate hij naar de middelbare school ging, zag hij een kans om zijn passie om te zetten in een zakelijke onderneming. Hij begon met het verkopen van bedrukte shirts met namen en rugnummers. Al snel breidde hij zijn assortiment uit en begon hij regelmatig bedrukte kleding online te verkopen voor particulieren. Tot zijn vreugde werd dit een groot succes. Niet alleen werd hij bekend in Nederland, maar ook in de hele Benelux en zelfs in Duitsland.
Op dit moment studeert Andy bedrijfskunde, waardoor hij zijn passie voor kledingbedrukking kan combineren met een diepgaand begrip van bedrijfsprocessen en ondernemerschap.